sâmbătă, 24 ianuarie 2009

Tactica ma~ lasa~ rece ca Antarctica

In ultimii ani am reusit sa fac mai multe excursii peste granitza. Mi-am deschis ochii foarte mult facand acest lucru. Nu ma gandeam niciodata ca exista oameni care nu scuipa pe jos, care nu-si scutura covorul (sau fatza de masa) pe geamul de la bucatarie sau nu-si sterg mucii cu doua degete. Pana in momentul acela doar atat vazusem. Totusi am fost nevoit sa revin. Ma consider genul de jucator care haleshte regului corecte si sa fiu sincer iubesc Romania, mai putin conducerea ei si multzi, multzi oameni de pe langa~. Mi se face greatza~ ca trebuie sa vorbesc iar de ei. Dupa cum stitzi Bistrita si-a schimbat din nou conducatorii si au venit altzii proaspetzi. Acum au un factor important de indeplinit: "Facerea Bisericii Evanghelice". Parerea mea ca nu o sa reuseasca lucrul asta. Stateam acum cateva zile in sensu` giratoriu de langa BIG si ma gandeam in loc de ceasul ala comunist care nu merge bine niciodata, sa fie o statuie de-a lui Andrei Muresanu. La intrare in Bistrita, scrie Oras al Imnului National. Mi se pare un lucru maretz pentru noi cei ce stam aici. Traim in orasul Imnului National insa nu avem o statuie: Andrei Muresanu. Daca ma contrazicetzi si spunetzi ca este una in Parcul Central, langa Primarie sa stitzi ca va~ inshelatzi amarnic. Aia chiar nu e statuie. In primul rand a incetat sa semene cu Andrei Muresanu datorita rahatului de porumbel si in al doilea rand ca e cu fatza spre jocurile alea de noroc (roulette, fructe si pokere). Unde au fost molâii astia cand le-o dat autorizatzie la cocalarii a~ia? Daca mergi sa-tzi dea o autorizatzie pentru depashirea orei 12 spun ca le tulburi linistea publica. Mie imi tulbura ei linistea sufleteasca cu mediocritatea in care traiesc. Nu-i condamn. " Prostu e ceea ce nu vrea sa fie, sarac in materie cenusie". Bine . O sa trec peste momentul asta de om coleric. Am vazut ca o pus din ce in ce mai multe ceasuri prin orash : In Eminescu, La Tziriac, Pe undeva langa Lama~.Ma~i oameni, chiar stim la cat e ceasul, stim sa citim o ora~ de la telefonul mobil, de la ceasu` de pe mâna~, la o adica ma uit dupa soare ca ma~ iarta~ daca intarziu. Intzelegeam daca faceau asta pe vremea lu` Ivan Turbinca~ dar nu acum cand tehnologia e in floare (si noi suntem in muguri ;) ). Mai bine puneau sculpturi ca sunt destui artisti care si-ar vinde opera la pretzul unui ceas dina~la. Intr-adevar e ushor sa vorbesti cand nu esti acolo sus, dar pe cuvantul meu daca as fi la conducere mai bine as pune pa~pa~dii si brândushe decat ceasuri Q&Q. Si ma deranjeaza~ mai mult faptul ca prin noi, cetatzenii de rand le-au pus acolo. Prin mine, prin tanti care fuge sa prinda maxi-taxi cu o punga~ Kaufland in mâna~, prin femeia de servici, prin totzi cei care lucram pentru ei. Ne-au intrebat daca~ vrem Rolex sau Q&Q? In nici un caz. As face "intorsatura Buza~ului" dar imi place limba mea, prietenii mei, Ursus si Halvaua. Nimic nu se schimba~ in Bine, atat timp cat nimic nu se schimba~ in tine; tzi-aduci acum aminte?

P.S. - "doar cu mainile pe piept ra~mâi la toate rece!" . (si de la capat) Va~ doresc o zi cu "BRIO".

4 comentarii:

  1. Mama ce le ai,ce le ai,ce le ai
    Ce bine le dai,ce le dai,ce le dai
    Ce bine le faci,ce le faci,ce le zici
    Dar sa ii oftici,s-ai oftici,s-ai oftici.
    :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Păi nu-i chiar aşa.Nu cred că e cazul să ne revoltăm de ce pun ăştia ceasuri prin oraş.E chiar aiurea.Oricum, nu găsesc legătura speech-uLUI LUI Iţoc, cu tematica blog-ului.Nu aruncaţi cu ouă in mine, mi-am spus părerea sinceră, ca un biet muritor si plătitor de taxe şi impozite.Pace

    RăspundețiȘtergere
  3. Si daca puneau sculpturi sau statui ai fi auzit chestii de genu : " Ce-i si cu aia acolo? " pentru ca lumea nu prea mai ii interesata de arta in zilele astea..putini mai is aia care apreciaza. totodata asta nu inseamna ca arta ( de orice fel )trebuie sa dispara.
    iti inteleg punctul de vedere..doar ca lumea cauta tot felu' de solutii simple si mai la-ndemana.
    parerea mea. :)

    RăspundețiȘtergere